2013. február 21., csütörtök

Bevállaltam a húsmentes napot

Teljes mértékben elfogadom és megértem, ha valaki vegetáriánus, legyen az lelkiismereti, életmódbeli, vallási vagy ízlésből adódó indíttatású. Én viszont totálisan húsevő lény vagyok. Legszebb gasztronómiai élményem egy fantasztikusan pácolt, félig átsült marhabélszínhez kötődik. Imádom a vadhúst, szívesen eszem akár szarvast is. Legtöbbször egész tanyasi csirkék kerülnek a kezeim közé, simán bontom szét őket, múlt hétvégén pedig szürkemarhát ettünk.

Na de nem árt néha egy-egy húsmentes napot is beiktatni, még ha a legnagyobb ragadozók közé is tartozunk. Főleg így tél végén, tavasszal nagyon hasznos méregteleníteni a szervezetünket, amiben nagy segítség, ha az emésztőrendszerünket is könnyed vegán ételekkel kíméljük.



Azonkívül, a napokban szembesültem azzal ténnyel az Ökofitnesz oldalon, hogy ha Magyarországon minden ember tartana egy húsmentes napot a héten, 100 millió kilométernyi autózással egyenértékű szén-dioxiddal termelnénk kevesebbet (ebből 2700-szor kerülhetnénk meg a Földet az Egyenlítő mentén). Mivel az állattartás jelentősen megterheli a környezetet, nem mellesleg túl sok húst fogyasztunk konkréten 61 kilót évente...



Szóval ha már húsevők vagyunk, talán együk mértékkel, jobb minőségűt választva és hetente nyugodtan tartsunk egy húsmentes napot. Én pénteken amúgy sem eszem most húst, hiszen Nagyböjti időszak van, a péntek pedig ilyenkor szigorú böjti nap, hús nélkül (persze bármi más, számunkra fontos ételről, italról, szórakozásról is lemondhatunk ilyenkor...) így most bevállaltam az Ökofitnesz oldalon (is) a húsmentes nap kihívását. Jelentkeztem, így holnap 2 kiló szén-dioxiddal javítom a karbon-egyenlegemet (is).

Lehet csatlakozni, egy csomó ökokihívás keresi gazdáját ! :)))

Az Ökofitnesztről

A fehérrépa ehető

Cékla januárban (is)

Könnyed vacsora avokádóval


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése