2011. április 11., hétfő

Életmódváltás retró

Már több, mint 10 éve, hogy teljes életmódváltásba fogtam. A gimnáziumi éveim alatt semmit sem sportoltam, a tornaórákon csak lazsáltunk. Aztán érettségi, tanulás és szórakozás. A mozgásra vagy a tudatos táplálkozásra nem is nagyon gondoltam. A magasságom már nem változott, a súlyom viszont csak nőtt. Egyetem, előadások, szemináriumok, utazás, vizsgaidőszak és 19 évesen a 170 cm-hez elértem a 65kg-os súlyt. Ami azért annyira nem vészes, de én nagyon is rosszul kezdtem magam érezni a 6-7kg-os többlettel. És mivel nem is sportoltam hát nem is festettem túl jól fürdőruhában. 


A horvát tengerparton készült képek láttán elszörnyedtem. Ennek véget kell vetnem. Csak azt nem tudtam hogyan. Éltem otthon a jó kis házi koszton, fehér kenyeres, felvágottos vacsorákon és szépen kigömbölyödtem. 


Az első lépés a felismerés és a szembesülés volt. Az ominózus fürdőruhás képet beragasztottam egy naplóba, hogy az új évezreddel új egészségesebb életet is kezdjek. Bár ekkor még kifejezetten a fogyás volt a cél, hiszen az egészséges életmódról ekkoriban még nem nagyon lehetett hallani. A szakirodalmat a piacon egyedüli Diéta magazin biztosította. Internetes honlapok ekkor még nem is nagyon voltak. De ebből az újságból szépen kezdtem megvilágosodni.


Még letudtam a téli vizsgaidőszakot, majd elkezdtem életem első diétáját. Vettem egy megbízható mérleget.  Ráálltam: 65 kg és centire is lemértem magam: mell, derék, csípő, fenék, comb. Ezt követően az értékeket hetente ellenőriztem és vezettem a fogyókúrás naplómban. Amit tudtam, hogy el kell felejtem az édességeket a cukrot, a fehér kenyeret, a zsíros húsokat. Helyette sok gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű kenyeret, fehér húsokat, zsírszegény tejtermékeket kell ennem. Valamint sok vizet és édesítésmentes teát kell innom. Az esti bekajálások is a múlté. A diéta alatt 18h után nem eszem majd semmit. 


És mozogni is kéne. Első körben a heti 1 úszást választottam. A szerdai előadásom után irány a BVSC, ahol először fél órát bírtam, majd egyre többet és többet. Pár hét után pedig már végigúsztam az egy órát, hiszen a zsírégetés csak 20 perc után kezdődik. Valamint egy elég vicces Arnold Schwarzenegger könyvből néztem alakformáló gyakorlatokat napi 20 percben. Súlyzónak pedig két francia lekváros üveget (ennek a formája volt leginkább súlyzóhoz  hasonlatos) tömtem meg sóval (kb 600-600g-osak). 




És lassan, de biztosan elkezdtem fogyni és formálódni jo-jo effektus nélkül. 1 kg mínusz =1cm karcsúsodás.  Hetente kb. fél kg-ot fogytam, de volt, hogy stagnált a súlyom (ekkor nem szabad feladni), hol pedig jobban csökkent. Márciustól a régi általános iskolámban indult heti kétszer aerobic, így már oda is elmerészkedtem. És lám, egyre jobban éreztem magam és szépen elkezdtem beleszokni ebbe az új tudatos, egészséges életmódba. Fiatal lévén 2 és fél hónap alatt elértem egy viszonylag megfelelő álomsúlyt 58kg lettem. Hihetetlen jó érzés volt. Szerencsés az az alkat, aki bármit és bármennyit eszik, nem sportol és mégsem hízik. Na én pont nem ilyen vagyok. Ránézek a csokira és máris hízom, azonkívül igenis szeretek enni.  Annyi zsírpárnás bálna év után azonban végre sokkal jobban éreztem magam a bőrömben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése