Ezentúl csak azok az élelmiszeripari cégek hirdethetnek a
Walt Disney-nél, amelyek megfelelnek az általuk újonnan felállított szigorú
táplálkozási sztenderdeknek - számolt be a New York Times.
Az új szabályozás következtében olyan hirdetők eshetnek ki a
piacról, mint a Capri Sun, vagy a Kraft Lunchables. A Disney főleg a
cukorkákat, a cukrozott gabonapelyheket és a gyorséttermeket reklámozó
spotoktól szabadulna meg.
Az új irány, amelyet a Walt Disney csütörtökön fog
ismertetni az amerikai first lady, Michelle Obama fővédnöksége alatt, más
területekre is kiterjed. Így például a Disney élményparkjaiban is jobban
odafigyelnek ezentúl a gyerekeknek eladott ételek nátriumtartalmára, az
egészséges táplálkozást és a testmozgást pedig vicces hirdetmények formájában
népszerűsítik majd.
A Disney célja, hogy visszaszorítsák az elhízást a gyerekek
körében, ennek érdekében pedig azt is vállalják, hogy veszítenek a hirdetési
bevételeikből. A kezdeményezés mögött ugyanakkor az is ott van, hogy a cég megtisztítaná
profilját, és nagyobb teret adna a Disney figurás gyümölcsöknek és
zöldségeknek.
Előfordulhat, hogy a Disney lépései miatt az olyan konkurens
cégek, mint a Nickelodeon vagy a Cartoon Network is nyomás alatt érzi majd
magát, és hasonló eszközökhöz nyúl.
Végre…
Forrás: HVG
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése