2011. szeptember 14., szerda

Ismerkedés a jógával

Életem 30 éve alatt teljes mértékben meg voltam győződve arról, hogy a jógát nem nekem találták ki. Én, a pörgős, hatékony sportok megszállottja nem fogok másfél órát „gyógytornázni”, miközben egy 60 perces kardioedzés alatt sokkal több kalóriát égethetek el. Mekkorát tévedtem….

Szerencsére a férjem bölcsebben áll ezekhez a dolgokhoz, ezért a 30. születésnapomra meglepett egy bérlettel a hozzánk közeli Padma jógastudióba. Így tavaly óta jógázgatok, ami annyit tesz, hogy már legalább 10-szer voltam egy kezdő jóga csoportban és egy fél napos női jóga tréninget is kijártam. 


És nagyon, nagyon jó. Az első pár alkalom után olyan izomlázam volt, amilyen már rég, mindemellett feltölt és kikapcsol és feszesít. És egy szép nap arra is rájöttem, hogy a lazítás közben az a lényeg, hogy nem kell csinálni semmit (főleg nem izomból erőlködni…), csak arra gondolni, hogy ellazul a test, és ellazul. Tényleg…

Szóval jobb később, mint soha, de elindultam a jóga ösvényén is. 



A jóga arra az ősi bölcsességre épül, hogy a test tökéletesedése a szellem kiteljesülését hozza magával, s így személyiségünk két része egy magasabb szintű harmóniában újra egyesül. Testünk ellazul, mégis erőssé és rugalmassá válik, míg lelkünk több terhet képes elviselni, mert már el tudja érni az egyensúly tudatállapotát.

A testgyakorlatok megerősítik a test izmait, a légző gyakorlatok kiegyensúlyozzák az idegrendszert, a koncentrációs gyakorlatok kiélezik a figyelemösszpontosító képességet, a relaxációs elemek pedig ellazítják a testi és lelki feszültségeket. Mindenféle sporttevékenységnek jó kiegészítője. Segít az izmok rugalmasságának megszerzésében és megtartásában, javítja a szellemi teherbírást. A megrendült egészség helyreállításában is jól használható. Ma a világ legelterjedtebb rekreációs és prevenciós módszere.


Bárki, bármikor elkezdheti! Remélem kedvet csináltam hozzá :)))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése