2011. november 16., szerda

Hatékony edzés két keréken


Ebben hidegben és reggeli sötétségben már képtelenség korán a szabadban edzeni, legalább is az ilyen extra fázósaknak mint én. Ilyenkor jön jól a biciklizés a plusz 20 fokban, egy kemény edzővel és pörgős zenére a spinning órán.

Pár napja én is beneveztem egy hajnali edzésre, nem messze a munkahelyemtől.  A speciális szobabiciklin nem csak unalmas tekerés várt minket. A különböző intervallumokban, az edző változatos gyakorlatokkal dobta fel az órát, ami során remekül kimelegedtem, edződtem, kellemesen elfáradtam és persze feltöltődtem.



A spinning – amit egy amerikai triatlonversenyző fejlesztett ki -  az úszáshoz hasonlóan nem terheli meg a szervezetet és csakis ott fogyaszt, ahol valóban szükség van rá.  Emellett javítja a kondíciót, fokozza a vérkeringést, erősíti a testet, formálja a farizmot, a combokat, de nem növeli azok körméretét. Kíméli az ízületeket és bármely életkorban végezhető. 

Egy-egy óra több szakaszból áll, kezdetben közepes fordulatszámmal kell tekerni, hogy az izmok kellőképpen bemelegedjenek, majd következhet a kalóriaégető sprintelés. Az edzés intenzitását pedig  mindenki edzője segítségével határozhatja meg.

Nekem tetszik és szívesen megyek máskor is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése