2011. június 6., hétfő

Hajnali aerobic

Most, hogy egy hosszabb kihagyás után újra 8 órában dolgozó nő lettem, újra hajnalok hajnalán (értsd: 06.00-06.30-ig) tornázom. Reggel vagyok a legaktívabb és a lakásban is csend honol: mindenki alszik még. Személyi edzőm (értsd: őt nézem a DVD-n) most már évek óta nem más, mint Rubint Réka. Én kedvelem és becsülöm. Egy igazán csinos 3 gyerekes fittness anyuka, tele energiával, akaraterővel és kitartással. Igaz, van hogy egyes dolgokban szerintem túlzásokba esik, de hát mind mások vagyunk, és hát valljuk be, neki ez a foglalkozása és a teste a védjegye. Mindazonáltal szuper jók az alakformáló DVD-i. Élvezetes, hatékony, profi DJ keveri hozzá a zenét és ami számomra nagyon fontos, hogy 20 maximum 30 perces blokkokra osztja fel őket, így nekem minden hétköznap belefér egy kis torna. Négy DVD-t vettem már tőle és ezeket variálom tetszés szerint, lábsúllyal, súlyzóval nehezítve a gyakorlatokat egy tornaszőnyegen.


 Aerobic pályafutásomat azért persze én sem otthon kezdtem. Nagy életmódváltásom után 21 évesen az egyetem alatt kb. heti négyszer kezdtem el járni egy körúti fitness terembe. Itt aztán elsajátítottam az alapokat: azt, hogy egyes erősítéseknél mire kell figyelni, mikor hogy tartsuk a testrészeinket és hogyan nyújtsunk egyes gyakorlatok után. És ami a lényeg, hogy az egyetem mellett  kemény munkával (értsd: angol tanítással) megszerzett pénzemen vett  fitness bérletet, bizony egy hónap alatt le kell járnom, különben lejár és oda a pénzem. Ez pedig aztán olyan jó kis motiváció, ami rászoktatja az embert az aktív sportolásra. Na most, engem függővé is tett. A lényeg: akkor érzem jól magam, ha rendszeresen sportolok.


És mivel én szeretek jókat enni, kell is a sport, hogy formában maradjak (persze mindig van és marad mit ledolgozni, sajnos most is  pont három plusz kiló ellen harcolok). Szóval fitness alma materemben erősítettem gépeken, futottam futópadon, tapostam taposógépen, kipróbáltam az ellipszis-trénert, jártam erősítő aerobic órákra, fitballra, beleszerettem a step-aerobickba (zsírégető!!! kardió óra), sőt még box aerobickon is voltam, de a hosszú végtagjaimmal kicsit vicces voltam az arra az óratípusra járó mokány csajok között, meg nem is nagyon illett hozzám, így ezt nem folytattam, de a többi óra, főleg a szuper zenékre tartott a táncos step-aerobic teljesen elég volt.




Majd mikor Ábel beköltözött a pocakomba és már lehetett újra mozognom, akkor fedeztem fel Rubint Rékát, aki egy évvel előttem volt terhes kislányával és pont mire én is babát vártam, már a boltokban volt a Legyél bomba jó kismama című kazettája. Ezt még vhs-en vettem meg és imádtam. Még a 39. héten is tornáztam és tényleg remekül éreztem magam a bőrömben.

Majd gyeses kismamaként rájöttem, hogy tornázni (lényegesen olcsóbban: hiszen egyszer kell megvenni a DVD-t, ami kb. 2 fitness óra ára) otthon is remekül lehet, csak Te kellesz és az edződ a monitorról és persze a motiváció. De nekem ahhoz elég a tükörben megnéznem magam a fürdőruhámban, hiszen remek kritikus vagyok. Ezért holnap aztán korán reggel maga  Rubint Réka vár a Török riviérán  (értsd: 2008-as DVD-je első 20 perces blokkja, amit egy török tengerparti szállodában forgattak), hiszen nyakunkon a bikiniszezon! :-)))

Életmódváltás retró

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése