2011. június 23., csütörtök

Szerelem első zumbára

Már régóta érdekelt milyen is a legújabb aerobic trend, mi több divathullám: a ZUMBA. Az érdeklődés hatalmas, teljesen megtelt az uszodánk melletti kis fitness terem. Emese húgomat is magammal vittem, hiszen már Ő is kíváncsi mi is ez a tömeges lelkesedés. Az órára a 14 éves nádszál kamasztól kezdve a már jó negyvenes teltebb idomú hölgyekig minden típus és korosztály megtalálható volt. A rajongás nem alaptalan.






A zumba előszele, vagyis az igény egy bulisabb kardió órára szerintem már régóta érződik. Valahol onnantól datálnám, amikor a step-aerobic órákon megjelentek a táncos elemek. Beto Perez egy kolumbiai aerobic oktató, pedig a salsa és egyéb latin táncokra, valamint a mai slágerekre építve könnyed figurákkal megspékelve forradalmasította a fittnest. A zumba szó a zumbear kolumbiai szleng igéből ered. Azt jelenti gyorsan mozogni, és szórakozni. Shakira waka waka slágerével - ami a 2010-es foci vb-re készült (ő is zumbázik a klippen) - pedig kitört a világjárvány.






És úgy tűnik a járványnak én is áldozatává váltam. Az óra egy tipikus dinamikus aerobic bemelegítéssel kezdődött, de az alaphangulatot (a nálam egyből max. pontos) új Jennifer Lopez szám, az On the floor adta meg. Majd elkezdődött a  pörgős zenékre a kb. 5-8 perces koreográfiákból álló zumba óra. Megmozgat, kiizzaszt, formál (hála a táncos koeográfiának) és erősít (az aerobic elemeknek köszönhetően) ugyanakkor én személy szerint remekül szórakoztam. Szerintem ennek kezdetleges változatát én már otthon eddig is műveltem vidámabb pillanataimban, főzés közben a fiatalos rádiócsatornát hallgatva :-))).






Jövő héten újra megyünk feneket riszálni és zsírt égetni!


Hajnali aerobic
Sérülésmentes testmozgás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése